Espertar conciencias, destacar un novo modelo de hábitos arredor dun estilo de vida sostible e facilitar ao alumnado información para a toma de decisións documentadas foi, este estraño ano de pandemia, o que nos moveu a realizar desde a Biblioteca Ágora un traballo de Alfabetización Informacional (ALFIN) cos centros de ensino da contorna.
O programa de Alfabetización Informacional desenvolvéuse ao longo de cinco xornadas onde o alumnado de secundaria deu os primeiros pasos na adquisición de capacidades para atopar, avaliar e usar a información, acadando un dominio nas competencias para obter e comunicar a información a través de medios tradicionais e electrónicos. Nesta ocasión, facíase especial fincapé no uso dos móbiles como ferramentas de traballo en aula, por ser un recurso de amplo dominio por parte da mocidade.
Nesta ocasión, queriamos continuar mantendo o vínculo presencial coa comunidade educativa debido á delicada situación pola que estaban a atravesar como consecuencia da COVID, así é que transformamos a proposta presencial na biblioteca para que fóra o propio centro de ensino quen nos recibira e onde tivera lugar a formación. A misión da biblioteca como impulsora da redución das desigualdades, das cidades e comunidades sostibles, da produción e consumo responsables, así como da acción polo clima, cobraba vida a través do traballo coa mocidade.
CONSUMIR É UN ACTO POLÍTICO
A proposta deseñouse en base á promoción da función formativa da biblioteca a través dunha temática encadrada nos obxectivos de desenvolvemento sostible da Axenda 2030, entre os que se atopa a redución das desigualdades, as cidades e comunidades sostibles, a produción e consumo responsables, así como a acción polo clima, poñendo especial atención cara o mundo da moda e as súas prácticas explotadoras e dilapidadoras.
Tamén traballamos en aula co libro de Ally Wispo “Zero Waste“, unha guía ilustrada que ofrece trucos e consellos sinxelos para poñer en práctica en todos os ámbitos do día a día: como reciclar o lixo, facer a compra dun xeito sostible, obxectos a eliminar da nosa rutina ou un kit básico para ter unha cociña respectuosa co medio ambiente. Analizamos e apoiamos a comprensión de contidos para desenvolver un estilo de vida sostible, reducir o impacto medioambiental xerando os mínimos refugallos posibles e descubrimos as fases do adeus para dar unha mellor vida á roupa.
Como recollen as autoras de Carro de combate: “Coas nosas compras do día a día estamos apoiando ás empresas que hai detrás. Cada vez máis, os consumidores críticos e conscientes preguntan cal é a pegada socioambiental que deixan ao seu paso estas empresas: pero para decidir precísase información. E iso é o que pretende Carro de Combate: información para poder consumir criticamente”. E nesa mesma dirección o programa de Alfabetización Informacional desenvolvéuse ao longo de cinco xornadas onde o alumnado de secundaria deu os primeiros pasos na adquisición de capacidades para atopar, avaliar e usar a información, neste caso, aliñándonos para aprender a consumir criticamente.
Desde aquí o noso agradecemento ao IES Agra I pola vontade de colaboración permanente e polas facilidades e atención amosadas en todo momento, unha coordinación amable en tempos difíciles que reforza o compromiso da biblioteca de estar presentes e a disposición da súa comunidade. Deixámosvos co video Moda Basura, porque tomar conciencia do noso impacto medioambiental pode axudarnos a levar un estilo de vida máis sostible. Refugallo cero!